søndag 2. februar 2014

Nye fjellsko

Egentlig kjøpte jeg nye fjellsko sommeren 2013 til toukersturen vi hadde på Hardangervidda over til Jotunheimen, men den turen ble preget av meget såre hæler fra første dag til hjemreise (en stor takk til compeed for overlevelse). Skoene satt som et skudd og var veldig gode, men et eller annet gjorde at de ikke helt passet foten min og jeg klarte heller ikke å gå de inn..

Høyre hæl etter første etappe..

Så var det venstrefoten sin tur.. (beklager mindre delikate bilder!)

Så da måtte det nye fjellsko til. Som med alt annet av utstyr finnes det uendelig mye på markedet. Vi kommer til å bære tungt og langt i ulendt terreng og da er det et must med sko med god støtte, hard såle og aller helst litt demping. Samtidig er det selvfølgelig viktig at skoen tåler mye vann. Jeg endte opp med Crispi Besseggen som er en rimelig lærstøvel. Jeg satser store kort på at de fungerer ypperlig til vår ekspedisjon!

Da var det på tide å teste de ut! Eller.. vi får heller nyte muligheten til å holde oss inne i styggvær nå som vi har den, regn- og vindværet som entret Bergen i går gjorde det lite fristende å testgå skoene på Askøy sine store fjell denne helga.. Vi tar det en annen dag ;-)

Ellers har vi fått hete (tørre?) tips om å tørke sommerkoteletter, så vi satser på sommerstemning i tørka i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar