lørdag 17. mai 2014

Gode rabatter fra Helsport

Vi har fått til et samarbeid med Helsport som har gitt oss gode rabatter på teltet Fjellheimen 3 Camp og sovepose til meg (Connie), Huldreheimen Down. Vi gleder oss stort til å ta det i bruk!

Er det oppholdsvær i morgen blir teltet slått opp i hagen. Soveposen testet jeg faktisk i natt og jeg er hittil veldig fornøyd! Jeg var veldig varm (litt i overkant?) hele natta og og den var rett og slett veldig behagelig å ligge i. Akkurat det er noe jeg ikke har tenkt på før jeg dukket ned i denne soveposen.

Arne forstår ikke helt hvordan det går an, men jeg fryser nesten konstant, spesielt om natta. Vi har derfor gått for å kjøpe inn en dunpose spesialtilpasset for kalde kvinner, og jeg håper det funker. Helsport skriver dette om Huldreheiemen serien:

"Huldreheimen soveposen er skreddersydd for kvinners behov. Kvinner har en annen kroppsfasong enn menn, og trenger fra naturens side mer isolasjon enn menn for å opprettholde samme temperatur. Helsport har derfor laget en serie med tekniske soveposer spesialutviklet for turvante damer. Posene har de unike fOR WOmen løsningene, i tillegg til alle tekniske detaljer som er vanlig på våre pro- soveposer."

Spesifikasjonene på Soveposen:
T- Lim:  -9ºC
Vekt u/trekk(+-10%):1,4 kg
Fyllmateriale:90/10 White Goose Down Fill power 700 cuin/oz (750g)
Person lengde/ Pose bredde:175/75 cm
Glidelås lengde:150cm
Volum i trekk komprimert (cm):20x20
Kan kobles:Ja



I forhold til telt ble vi anbefalt Fjellheimen Light 3 Camp, men siden de ikke hadde den inne før ekspedisjonen vår starter, så endte vi med Fjellheimen 3 Camp uten Light.

Spesifikasjonene på teltet:

Type telt:Tunneltelt
Personer:3
Mål pakket:18x42cm  
Vekt telt (+/-10%):3,15kg
Vekt plugger:0,25kg
Antall innganger:1
Antall bagasjerom:1
Stanglengde:1x330+2x285cm
Tilbehør:Rep Kit (+0,15kg)

Tusen takk til Helsport som ønsker å samarbeide med oss i forbindelse med ekspedisjonen! Vi gleder oss til å ta utstyret i bruk!


Ikke så lett å se kanskje, men her er altså telt og sovepose.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar